با آغاز ماه مبارک رمضان عادات غذایی روزهداران نسبت به روزهای دیگر سال تا حدودی تغییر میکند. محدود شدن وعدههای غذایی روزانه به افطاری و سحری، ایجاب میکند روزهداران گرامی برای حفظ سلامت جسمی خود در این ماه مبارک و استفاده هر چه بیشتر از فیوضات آن، نکاتی را در خصوص نوع خوردنی و آشامیدنیها در وقت افطار و سحر رعایت کنند.
متخصصان علوم تغذیه همواره توصیه میکنند از خوردن غذای چرب در این ماه پرهیز شود و یا بلافاصله پس از پخش اذان، نوشیدنیهای خنک مانند شربت استفاده نشود. در اینفوگرافی زیر نکات مجمَل و کوتاهی از توصیههای غذایی در این ماه مبارک جمعبندی شده که میتواند مورد استفاده روزهداران عزیز مفید باشد.